"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (2024)

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (1)

Pelakon, Hairul Azreen baru-baru ini menerima kejutan istimewa daripada rakannya iaitu jaguh badminton negara, Lee Zii Jia apabila mendapat raket dan bulu tangkis yang digunakan pada sukan berprestij dunia, Sukan Olimpik Paris 2024.

Dalam satu pertemuan yang dimuat naik melalui ‘Instagram Story’, pemenang pingat gangsa yang berusia 26 tahun itu menghadiahkan raket miliknya kepada Hairul Azreen manakala bulu tangkis diserahkan buat anak perempuan pelakon itu, Alisa Aisyah.

“Bronze medallist punya perlawanan. Ada dua (raket) tapi salah satunya adalah ini. Sudah pasti” – Lee Zii Jia

@ihyo20 huntunggggg lah alisa🙃🙃 …dah korang dh kalah tnpa bertanding#leeziijia #abejia ♬ Hati hati by Amira Othman sped up – @𝐁𝐞𝐭𝐭𝐲🦋͜ᩘ

Hairul yang juga pelakon Malbatt: Misi Baskara turut menyatakan hasrat untuk mengabadikan hadiah istimewa berkenaan pada bingkai hiasan.

“Ini kena frame lah,” katanya.

sem*ntara itu, Alisa pula menunjukkan hadiah bulu tangkis yang tertera label ‘Paris 2024’.

IKLAN

BACA: Rezeki Gangsa! Lee Zii Jia, Aaron Chia – Soh Wooi Yik Terima Habuan Kereta Mewah

Menerusi video yang dimuat naik, Zii Jia berkunjung ke kediaman Hairul dan Hanis Zalikha dilihat menikmati hidangan nasi lemak dan teh ais iaitu menu yang paling dirinduinya selepas pulang dari Paris.

@ihyo20 comell nya yg tengah tu.. ehhh salahh empat2 comel🫣#abejia #leeziijia ♬ Hey Daddy (Daddy’s Home TikTok Remix) – dreamsoda

IKLAN

Sebelum ini, Zii Jia pernah mengunjungi kediaman pasangan selebriti berkenaan pada Jun lalu untuk memberi kejutan buat anak perempuan mereka, Alisa yang sangat meminatinya.

Malah ketika perlawanan badminton di Olimpik Paris 2024 lalu, anak kedua Hairul Azreen itu turut memberi sorakan buat Zii Jia.

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (2)

IKLAN

Sekadar info, Lee Zii Jia menduduki ranking keenam dunia selepas memperoleh pingat gangsa pada Sukan Olimpik Paris 2024, menumpaskan pemain nombor 14 dunia, itu menerusi kutipan mata 13-21, 21-16, 21-11.

Sumber: Sinar

BACA: Lee Zii Jia Kini Di Ranking Ke-6 BWF, Naik Satu Anak Tangga Selepas Menang Gangsa

Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? IkutiTelegram,InstagramdanTikTokrasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (3)

Sebelum ini ramai yang merungut dengan fungsi check out di MySejahtera kerana sering terlupa untuk berbuat demikian selepas keluar daripada premis. Kini, masyarakat Malaysia tidak lagi perlu pening kepala kerana sebuah ciri baharu yang dikenali sebagai MySJ Trace telah pun diperkenalkan.

Walaupun fungsi ini sudah diaktifkan, namun ramai yang masih belum cukup jelas dengan cara ia berfungsi. MySJ Trace menggunakan sistem Bluetooth yang akan memberi maklumat secara langsung bilangan interaksi dengan penggunaan lain yang turut mengaktifkan ciri baharu tersebut.

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (4)

Maklumat interaksi yang terkumpul akan disimpan dalam bentuk yang hanya boleh diproses oleh pihak KKM. Apabila seseorang pengguna MySJ Trace disahkan positif COVID-19, pengguna itu akan melakukan proses memuat naik maklumat interaksi yang terkumpul daripada MySJ Trace pengguna sepanjang 14 hari yang lalu ke satu pangkalan data yang dikawal oleh KKM.

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (5)

Berikut kami senaraikan antara perkara-perkara tentang MySejahtera Trace yang korang perlu tahu.

Mengapa ada interaction walaupun korang duduk di rumah sahaja?

– Signal bluetooth boleh dikesan hingga 10 meter tetapi ini tidak bermaksud korang akan dikategorikan sebagai casual contact.

Bergantung kepada faktor-faktor yang boleh menghalang isyarat seperti:

  • Badan
  • Alat lain
  • Kunci elektronik
  • Kedudukan telefon (dipegang atau berada di dalam poket)

Mengapa masih perlu check-in dengan scan QR?

– MySJ Trace hanya memerlukan pengaktifan fungsi oleh pengguna

– Namun, tidak semua orang akan menggunakan sistem ini. Oleh itu, pihak KKM masih memerlukan maklumat daripada check-in untuk melakukan pengesanan kontak secara pantas, terutamanya jika melibatkan potensi kluster besar.

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (6)

Adakah Bluetooth perlu diaktifkan pada setiap masa?

Ya, bluetooth perlu diaktifkan pada setiap masa untuk MySJ Trace berfungsi sepenuhnya.

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (7)

Diharap selepas ini masyarakat lebih peka dengan penggunaan ciri ini di aplikasi MySejahtera.

Sumber: (1)

Teruskan Membaca

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (8)

Kalau korang peminat Coney Dog di restoran A&W, kami nak cadangkan satu resipi yang dikongsi oleh Mohamad Fakhrul Aiman dalam page Suami Masak Apa Hari Ini? Di Facebook.

Lihat pada gambarnya sahaja dah membuatkan korang terliur. Kalau nak beli di A&W harga tak lari daripada RM7 ke RM8 sebiji. Jadi, lelaki ini mengambil inisiatifnya sendiri dengan berkongsi resipi membuat coney dog yang pastinya dengan modal yang lebih berbaloi.

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (9)

Jom kita try resipi yang telah dikongsi oleh Mohamad Fakhrul Aiman.

Bahan-bahan:

– Roti sosej
– Sosej
– Daging kisar lembu
– sebiji bawang holland
– 3 ulas bawang putih
– Sebiji tomato
– 5 biji cendawan butang
– 2 sudu serbuk cili
– 2 sudu sos tomato
– 2 sudu serbuk jintan putih
– 1 sudu serbuk kari
– 1 sudu serbuk lada hitam

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (10)

Cara penyediaan:

1. Potong dan cincang separuh bawang holland, bawang putih, sebiji tomato serta cendawan butang. Tomato tu rebus dulu sebab nak buang kulit dia dan isi tengah.

2. Daging kisar tu jangan lupa basuh dulu. Basuh dengan gandum pastu sejat daging kisar untuk buang air.

3. Kemudian tumis sekejap bahan-bahan yang dipotong cincang tadi tu dengan minyak panas dan masukkan daging kisar yang disejat.

4. Selepas tu, masukkan serbuk cili, sos tomato, serbuk jintan putih, serbuk kari dan lada hitam seperti dalam resipi. Tambahkan secawan air. Jangan lupa sedikit garam dan gula bagi secukup rasa.

5. Kacau hingga masak. Pastikan sambal tu tidak terlalu kering. Bila dah masak, biarkan seketika.

6. Roti sosej tu kukus terlebih dahulu supaya roti tersebut lembut. Lebih kurang 1-2 minit.

7. Sama juga dengan sosej. Kukus dalam 5 minit. Sosej tu pilih sosej pulut jumbo. Supaya rasa dia mewah sikit. Tak kisah pun sosej apa nak guna, terpulang. Dan sebelum kukus, kelar/hiris sosej terlebih dulu. Nak bagi dalam sosej tu masak sekali.

6. Apabila semua dah selesai, letakkan sosej diatas roti, kemudian letakkan sambal daging kisar tu diatasnya. Akhir sekali separuh lagi bawang holland tu potong dadu dan taburkan di atas sambal daging. Kalau tak mahu pun tak apa.

7. Sedia untuk dihidang. Kalau nak tambah cheese ke, letak sos cili ke, sos mayonis ke, pun boleh je tiada masalah. Makan macam tu pun dah sedap dah. Hiks!

Selamat mencuba!

Sumber: Mohamad Fakhrul Aiman

Teruskan Membaca

By

FZ

-

September 24, 2019

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (11)

Hanya menjelang beberapa minggu ebelum perlantikan Joko Widodo sebagai Presiden Indonesia bagi penggal kedua, negara jiran kita itu sedang bergelut dengan demonstrasi mahasiswa di seluruh negara.

Para demonstrasi turun ke jalan tanpa membawa bendera parti atau persatuan tertentu sebagai tanda bergabung tenaga demi kebaikan negara mereka. Antara lokasi demonstrasi yang dilaporkan termasuklah di Jakarta, Bandung, Makassar, Riau, Bali, Yogyakarta dan Papua.

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (12)

Protes besar-besaran mahasiswa ini adalah respon anak muda di Indonesia terhadap pengesahan beberapa rang undang-undang yang ingin digubal di Dewan Perwakilan Rakyat (DPR).

Rang Undang-Undang Gelandangan

Sesiapa yang tinggal di jalanan atau tempat awam dan mencemarinya boleh didenda hingga 1 juta Rupiah. Aktivis Hak Kemanusiaan Indonesia telah membantah pindaan ini yang bertentangan dengan Perlembagaan 1945 yang memerlukan kerajaan menjaga kanak-kanak miskin dan ditinggalkan.

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (13)

Rang Undang-Undang Kebebasan Bersuara

Pindaan ini membawa rakyatkembali ke era kolonial Indonesiadi mana sesiapa yang menayang dan mengagihkan artikel, gambar atau rakan suara yang boleh menjejaskan kredibiliti Presiden dan Timbalan Presiden akan berdepan hukupan penjaran maksimum 4 tahun setengah atau denda 2 bilion Rupiah.

Rang Undang-Undang Pembanterasan Rasuah

Lebih popular dengan akronim KPK di Indonesia, RUU baru ini akan mengurangkan kuasa yang ada pada Badan Pencegah Rasuah yang merupakan badan penting di negara itu.

Mahasiswa Indonesia tidak bersetuju apabila KPK wajib mendapatkan waran daripada badan pemerhati baru sebelum boleh memasang alat mendengar perbualan dengan suspek. Selain itu, undang-undang baru ini juga membenarkan KPK hak untuk menghentikan kes di tengah-tengah penyiasatan.

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (14)

Kedua-dua pindaan ini diragui akan membebaskan suspek berprofil tinggi daripada menerima hukuman.Malah hukuman terhadap pengamal rasuah juga dikurangkan ke minimum 2 tahun penjara dan denda di antara 10 juta Rupiah – 2 bilion Rupiah. Denda minimum buat masa ini adalah 200 juta Rupiah.

Rang Undang Undang Kod Jenayah

Dalam laporan REMAJA sebelum ini bertajuk , ia adalah sebahagian daripada kod kriminal baru yang kini sedang dibincangkan oleh parlimen. Kod tersebut juga menghalang pasangan yang belum bernikah daripada tinggal sebumbung atau boleh berdepan dengan hukuman penjara hingga 6 bulan.

Paling mencuri tumpuan adalah bantahan yang dilakukan di Bali, sebuah wilayah bermajoriti Hindu dan merupakan destinasi pelancongan penting di Indonesia. Ia terkenal di kalangan pelancongan Australia atas faktor bajet yang murah dan jarak dekat.

Apabila Artikel 417 membabitkan isu hubungan luar nikah dan hubungan sejenis ini dibangkitkan, ramai berpendapat pelancong dari Australia kemungkinan kelak akan berfikir dua kali sebelum memilih untuk bercuti di Bali.

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (15)

*

Selain membabitkan isu hubungan luar nikah dan sejenis, pindaan rang undang-undang kod jenayah juga membabitkan pengecualian hak wanita, golongan agama (minoriti) dan kebebasan bersuara.

Hanya semalam setelah Presiden Jokowi dan pemimpin DPR bermesyuarat, mereka bersetuju untuk menangguh pindaan kontroversi ini sehinggalah ahli parlimen dilantik pada 1 Oktober kelak.

Sama-samalah kita lihat apakah keputusan pihak berkuasa Indonesia apabila berhadapan dengan protes daripada anak muda mereka.

*

HEY GIRLS. WE’RE BACK!

Teruskan Membaca

"Ini Kena Frame!" Lee Zii Jia Hadiahkan Hairul Azreen Raket Dan Bulu Tangkis Sukan Olimpik Paris 2024! - REMAJA (2024)

References

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Ray Christiansen

Last Updated:

Views: 6508

Rating: 4.9 / 5 (49 voted)

Reviews: 88% of readers found this page helpful

Author information

Name: Ray Christiansen

Birthday: 1998-05-04

Address: Apt. 814 34339 Sauer Islands, Hirtheville, GA 02446-8771

Phone: +337636892828

Job: Lead Hospitality Designer

Hobby: Urban exploration, Tai chi, Lockpicking, Fashion, Gunsmithing, Pottery, Geocaching

Introduction: My name is Ray Christiansen, I am a fair, good, cute, gentle, vast, glamorous, excited person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.